W nawiązaniu do Raportu Bieżącego nr 85 z dnia 9 listopada 2006 r. Zarząd STALEXPORT S.A. podaje do wiadomości, projekty Uchwał Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Spółki STALEXPORT S.A. z siedzibą w Katowicach z dnia 20 grudnia 2006 roku, pozytywnie zaopiniowane przez Radę Nadzorczą.
Uchwały nr 1 (projekt)
w przedmiocie powołania Komisji Skrutacyjnej.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy postanawia - zgodnie z § 10a Regulaminu WZA - nie powoływać Komisji Skrutacyjnej i upoważnić Przewodniczącego NWZA do podpisywania wydruków z głosowań.
Uchwała nr 2 (projekt)
w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego Spółki
Opinia Zarządu w sprawie pozbawienia dotychczasowych Akcjonariuszy prawa poboru serii G o numerach od G 157.762.024 do G 247.262.023 oraz sposobu ustalenia ceny emisyjnej
Zarząd Spółki STALEXPORT S.A. z siedzibą w Katowicach, działając w trybie art. 433 § 2 Kodeksu Spółek Handlowych przedstawia swoją opinię w sprawie wyłączenia prawa poboru akcji serii G oraz sposobu ustalenia ceny emisyjnej akcji serii G o numerach od G 157.762.024 do G 247.262.023.
Zarząd STALEXPORT S.A. od kilku lat systematycznie realizuje przyjęty w 2002 roku ?Programu realizacji strategii STALEXPORT S.A. w latach 2002-2007 w warunkach postępowania układowego?.
Zgodnie z przyjętym planem realizacja spłat zobowiązań układowych i pozaukładowych jest najważniejszym zadaniem Spółki. Postępowanie układowe, którym objęte zostały wierzytelności w wysokości 605 mln zł oraz restrukturyzacja zobowiązań pozaukładowych w kwocie 251 mln zł stworzyły możliwość dalszego funkcjonowania STALEXPORT S.A. Spółka systematycznie wywiązuje się ze swoich zobowiązań układowych i pozaukładowych. Do dnia 01.12.2006 r. spłacono 13 z 20 rat układowych.
Do uregulowania pozostaje jeszcze dodatkowo pozaukładowe zobowiązanie wobec Skarbu Państwa z tytułu poręczeń za Hutę Ostrowiec (ok. 78 mln zł), którego spłata rozpocznie się w II połowie 2008 roku. Odsetki regulowane są na bieżąco. Nieuregulowana na dzień dzisiejszy pozostaje natomiast kwestia potencjalnego zobowiązania wobec Skarbu Państwa z tytułu poręczeń za WRJ Sp. z o.o., które - według najlepszej wiedzy Zarządu - szacuje się na maksimum ok. 88 mln zł.
Tak znaczące obciążenia finansowe wpływają na zmniejszenie kapitału obrotowego, co powoduje brak zdolności rozwoju biznesu i wiarygodności kredytowej. Analizując istniejącą sytuację Grupy Kapitałowej STALEXPORT należy stwierdzić, iż głównymi zadaniami na najbliższe lata są:
Podstawowymi warunkami realizacji wyżej wymienionych celów jest między innymi:
Zdaniem Zarządu, kapitały własne Spółki nie zapewniają realizacji zamierzonych przez Spółkę celów gospodarczych. Skala potrzeb Spółki wskazuje, iż niezbędne środki mogą być pozyskane wyłącznie w drodze emisji nowych akcji, które zostaną zaoferowane inwestorowi zewnętrznemu, który wniósłby do Spółki nie tylko niezbędne Spółce kapitały, ale także inne wartości, w tym w szczególności doświadczenie i wiarygodność rynkową w strategicznej dla Spółki działalności polegającej na eksploatacji autostrad.
Celowi temu służyło podpisanie ze Spółką AUTOSTRADE S.p.A. z siedzibą
w Rzymie w dniu 26 czerwca 2006 r. umowy inwestycyjnej, która przewiduje dwuetapowe dokapitalizowanie STALEXPORT S.A. W pierwszym etapie poprzez emisję 34.159.378 akcji serii F uzyskano kwotę 68.318.756 zł. Emisja 89.500.000 akcji serii G w ramach drugiego etapu oraz skierowanie tejże do Autostrade S.p.A. spowoduje dokapitalizowanie spółki o kwotę 179.000.000 zł oraz wsparcie biznesowe największej na świecie firmy zajmującej się eksploatacją autostrad.
Pozwoli to na:
Jednocześnie, strategiczna inwestycja kapitałowa AUTOSTRADE S.p.A. w STALEXPORT S.A. jest głównym powodem wzrostu ceny akcji Spółki, który trwa nieprzerwanie od czasu pojawienia się na rynku pierwszych pogłosek o możliwej inwestycji w Polsce przez AUTOSTRADE S.p.A, do dnia dzisiejszego. I tak, od 30 grudnia 2005 roku kurs akcji wzrósł z poziomu 1,64 zł za jedną akcje do 3,79 zł za akcję w dniu 04.12.2006 r.
Wyłączenie prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy w związku z emisją akcji serii G i skierowanie jej do zewnętrznego inwestora strategicznego, jakim jest Spółka AUTOSTRADE S.p.A., wzmocni pozycję rynkową Spółki STALEXPORT S.A. w branży autostradowej w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. AUTOSTRADE S.p.A. jako czołowy operator autostrad płatnych na świecie posiada ogromne doświadczenie w realizacji projektów autostradowych, co jest nieocenione w perspektywie przewidywanej rozbudowy sieci autostrad w Polsce. Jedynie silne kapitałowo i posiadające odpowiednie kompetencje podmioty będą w stanie konkurować w przetargach organizowanych w związku z rozbudową krajowej sieci autostrad, jak i ich późniejszą eksploatacją. Dlatego też tylko wsparcie silnego kapitałowo, branżowego inwestora umożliwi Spółce skuteczne konkurowanie na rynku. Pon