Zarząd Stalexport Autostrady S.A. informuje, że w dniu 3 stycznia 2012 roku, pomiędzy Ministrem Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej a Stalexport Autostrada Małopolska S.A. z siedzibą w Mysłowicach (zwanej dalej Koncesjonariuszem), został zawarty ANEKS NR 6 do Umowy Koncesyjnej z dnia 19 września 1997 r. na budowę przez przystosowanie autostrady A-4 na odcinku; Katowice (węzeł Murckowska, km 340,2) - Kraków (węzeł Balice, km 401,1) o długości 60,9 km, do wymogów Płatnej Autostrady oraz eksploatację autostrady na tym odcinku (wraz ze zmianami wprowadzonymi Aneksem nr 1, Aneksem nr 2, Aneksem nr 3, Aneksem nr 4 i Aneksem nr 5), zwanej dalej Umową.
Celem zawarcia Aneksu nr 6 jest zmodyfikowanie zakresu przedmiotu Umowy i ograniczenie zakresu obowiązków Koncesjonariusza w odniesieniu do odcinka obejmującego węzeł „Murckowska" oraz ustalenie, że odpowiedzialność za eksploatację i utrzymanie, remonty oraz zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników Odcinka (zdefiniowanego poniżej) ponosi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (zwana dalej GDDKiA).
Odcinek oznacza pas drogowy Płatnej Autostrady obejmujący teren węzła Murckowska, (w tym sam węzeł z drogami i łącznicami) od km 340+200 do km 341+640, przebudowany przez GDDKiA w okresie wrzesień 2007- listopad 2009..
Z tytułu powierzenia GDDKiA zadań, o których mowa w Artykule 10A Umowy Koncesjonariusz zapłaci na rzecz GDDKiA kwotę 23 441 387,15 PLN brutto, stanowiącą przedpłatę obejmującą całą kwotę brutto wynagrodzenia należnego z tytułu usługi świadczonej przez GDDKiA na rzecz Koncesjonariusza w związku z powierzeniem zadań. Strony uzgadniają i potwierdzają, że kwota ta stanowi ekwiwalent kosztów, jakie Koncesjonariusz poniósłby w okresie trwania Umowy, w związku z eksploatacją i utrzymaniem węzła Murckowska w jego pierwotnym kształcie.
Kryterium uznania umowy za znaczącą – §2 ust.1 pkt.45a Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lutego 2005 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych … (Dz.U.09.33.259).