do góry

Aktualny kurs Stalexport Autostrady SA

2.95 zł 0% 0zł 2024-11-21
Strona główna/Relacje Inwestorskie/Raporty/Bieżące/Raport nr 25/2024 - Kontrakt „Modernizacja 13 przepustów żelbetowych zlokalizowanych w pasie drogowym koncesyjnego odcinka autostrady A4 Katowice-Kraków”

Raport nr 25/2024 - Kontrakt „Modernizacja 13 przepustów żelbetowych zlokalizowanych w pasie drogowym koncesyjnego odcinka autostrady A4 Katowice-Kraków”

Raporty bieżące 2024-08-13 16:25

Zarząd Stalexport Autostrady S.A. z siedzibą w Mysłowicach (dalej: „Stalexport Autostrady S.A.” lub „Emitent”) informuje, że w dniu 13 sierpnia 2024 roku został poinformowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A. z siedzibą w Mysłowicach (dalej: „Zamawiający”) o wystawieniu w dniu 13 sierpnia 2024 roku przez Zamawiającego Listu Zatwierdzającego dla firmy Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o., 41-902 Bytom, ul. Arki Bożka 25 (dalej: „Wykonawca").

Wystawienie ww. Listu Zatwierdzającego oznacza przyjęcie przez Zamawiającego oferty Wykonawcy złożonej w przetargu na realizację kontraktu MPA13-2024 „Modernizacja 13  przepustów żelbetowych zlokalizowanych w pasie drogowym koncesyjnego odcinka autostrady A4 Katowice-Kraków” (dalej: „Kontrakt”). 

Wartość Kontraktu wynosi 12.868.645,74 PLN netto (dalej: Zatwierdzona Kwota Kontraktowa Netto").

W ramach Kontraktu zostaną wykonane następujące roboty:

  • modernizacja 10 przepustów rurowych żelbetowych,
  • remont 3 przepustów ramowych żelbetowych.

Wraz z Listem Zatwierdzającym wystawionym przez Zamawiającego, przekazany został do podpisu przez Wykonawcę Akt Umowy (podpisany przez Zamawiającego w dniu 13 sierpnia 2024 roku), dotyczący realizacji Kontraktu, którego treść jest zgodna ze wzorem przedstawionym w dokumentach przetargowych.

Zgodnie z klauzulą 27.2 Instrukcji dla oferentów, powiadomienie Wykonawcy przez Zamawiającego o przyjęciu oferty w Liście Zatwierdzającym będzie uznawane jako zawarcie Kontraktu, do czasu podpisania Aktu Umowy przez Zamawiającego i Wykonawcę.

Warunkami Ogólnymi dla prowadzenia przedmiotowego Kontraktu będą „Warunki Kontraktu dla Budowy dla Robót Inżynieryjno-Budowlanych projektowanych przez Zamawiającego” Wydanie pierwsze z 1999 roku, opublikowane przez Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils (FIDIC), egzemplarz w języku polskim (czwarte wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008). Uzupełnieniem Warunków Ogólnych Kontraktu są Warunki Szczególne Kontraktu. Warunki Ogólne Kontraktu pozostają wiążące, o ile Warunki Szczególne Kontraktu nie stanowią inaczej. Warunki Ogólne Kontraktu i Warunki Szczególne Kontraktu łącznie stanowią Warunki Kontraktu.

Umowa przewiduje następujące kary umowne dla Wykonawcy:

  1. kary za zwłokę - limit kar umownych na podstawie klauzuli 8.7 Warunków Kontraktu wynosi
    10 % Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej Netto,
  2. kary za nieusunięcie wad lub usterek w robotach w terminie - limit kar umownych na podstawie klauzuli 11.4 Warunków Kontraktu wynosi 10 % Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej Netto,
  3. kary za bezzasadne utrudnienia w ruchu - limit kar umownych na podstawie klauzuli 8.13 Warunków Kontraktu wynosi 2 % Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej Netto.

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. jest spółką w 100% zależną od Emitenta.

Podstawa prawna:

Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.

Kategoria: powiązane pliki [1]
Format Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
pdf Raport nr 25/2024.pdf 13.08.2024 137.09KB Plik: Raport nr 25/2024.pdf

do góry